Touring Verzekeringen in enkele woorden

Touring Verzekeringen is de Belgische marktleider in directe verzekeringen. Bijna 140.000 Belgen hebben vertrouwen in ons om tussen te komen bij moeilijkheden.

Sinds 1996 bieden wij een antwoord op een eenvoudige, maar essentiële doelstelling: volledige formules aanbieden voor auto-, motor- en woningverzekeringen.

Belangrijke data

1996 – Touring Verzekeringen ziet het daglicht dankzij het samengaan van:

  • Touring Club België (TCB, vandaag gekend onder de naam Touring Reisbijstand)
  • De Verzekeringen van de Groep Josi (die nu deel uitmaken van de AXA-groep).

De belangrijkste doelstelling was om autoverzekeringscontracten aan te bieden aan de beste prijs, gekoppeld aan kwalitatieve bijstand bij een ongeval.

2001 – Touring Verzekeringen biedt naast autoverzekeringscontracten ook woning- en motorverzekeringsproducten aan.  Tegelijk sluit de onderneming een partnership met Toyota om de producten van “Toyota Verzekeringen” op de markt te brengen.

2002- Touring Club trekt zich terug uit het maatschappelijk kapitaal in 2002. Touring Verzekeringen en Touring Club blijven nauw samenwerken: de verzekeringsnemers hebben toegang tot de diensten van beide bedrijven als ze dat wensen. 70.000 verzekeringscontracten worden onderschreven bij TATV hetzelfde jaar.

2003 – De onderneming is al rendabel na 7 jaar bestaan.

2005 – Touring Verzekeringen stelt producten voor aan een breder cliënteel, tot dan bestaand uit leden van Touring Club.

2006 – Eerste bedrijf dat forfaitaire formules per kilometer en aangepaste tarieven voor pendelaars en fietsers aanbiedt. Het wordt een echt succes.  Vandaag geniet meer dan de helft van de verzekeringsnemers van deze voordelige formules.

2007 – Touring Verzekeringen wordt lid van de AXA-groep.

2008 – Het bedrijf versterkt zijn innoverende karakter met de Essentium® omnium verzekeringsformule die een concreet antwoord biedt aan eigenaars van bijna nieuwe wagens (tussen 3 en 5 jaar oud)

2011 – Touring Verzekeringen gaat een samenwerking aan met de Renault groep, marktleider voor auto’s in België. Ze brengen verzekeringspolissen op de markt onder de naam “Renault Verzekeringen”.

2012 – Het bedrijf innoveert nogmaals met een aangepast tarief voor motorrijders die statistisch gezien voorzichtigere autobestuurders zijn dan anderen.